Tuesday 3 October 2017

RETREAT : BENGKEL PACAK 21

Berbekalkan tekad untuk terbilang, Majlis Guru Cemerlang SBP Integrasi Kubang Pasu (MGCiKUPS) mengorak langkah meningkatkan profesionalisme GC iKUPS. Bengkel Pemurnian Modul Pembelajaran& Pemudahcaraan Akademik Cemerlang Abad ke-21 (PACAK-21) telah berjaya dijalankan di Federal Villa Langkawi pada 28 hingga 30 September 2017. Bengkel ini telah dihadiri oleh enam orang guru cemerlang dan dua guru bimbingan GC serta Penolong Kanan merangkap caretaker MGCiKUPS, En. Hisamuddin bin Kamis. Lebih membanggakan, guru-guru cemerlang iKUPS ini telah dibimbing oleh fasilitator muda yang juga alumni iKUPS, Sdr. Hasif Sukri, graduan UPSI dalam bidang Multimedia dengan Pendidikan. 

Selama tiga hari dua malam, Bengkel PACAK-21 ini telah berjaya merumuskan dan memurnikan konsep penulisan Modul Aktiviti KBAT dalam Pembelajaran Luar Bilik Darjah dan Modul RPH P&Pc Abad ke-21. Peserta bengkel juga telah diberi pendedahan asas teknik pengeditan video menggunakan perisian pengeditan movie. Tujuannya adalah untuk menyediakan asas kepada guru-guru cemerlang iKUPS mengongsikan idea dan teknik P&Pc menggunakan medium video. 

Pada akhir bengkel bertemakan santai ini, semua peserta telah diberi tugasan khusus bagi menyiapkan penulisan akhir untuk kedua-dua modul serta membikin sebuah video pendek berdurasi lima minit Bengkel PACAK-21. Semoga semua peserta dapat menyiapkan tugasan dalam tempoh masa yang diberi.

Tahniah!!!

#PACAK21 #MGCiKUPS #bertekad terbilang #kerjacuti




Perkongsian pengalaman, bengkel multimedia, recap PAK-21 dan lain-lain pengisian selama 2 malam. Terima kasih anak murid, banyak cikgu-cikgu belajar daripada awak!;



Tuan Caretaker, para GC dan bakal GC yang direkrut :-)


Mission accomplished!
 

Titipan daripada ibu Hasif khusus untuk kami;

No comments:

Post a Comment